Permohonan Jawatan Kosong PDRM Online Terkini

Permohonan Jawatan Kosong Polis PDRM Online Terkini. Dipetik dari makluman dari Portal Polis DiRaja Malaysia (PDRM) memakluman yang TIADA PENGAMBILAN TERBUKA JAWATAN PDRM.  Warganegara Malaysia yang berminat membuat permohonan jawatan kosong PDRM - Polis DiRaja Malaysia secara online, anda boleh memohon melalui pendaftaran secara 'online' di (Borang SPA8) di Portal Rasmi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) yang telahpun dilaksanakan sejak 20 Mac 2012.
  • Untuk maklumat pengambilan jawatan kosong Polis PDRM terkini, sila rujuk di ruangan komen di bawah ini 
  • Pemohon boleh menyemak status permohonan pengambilan PDRM secara online di SEMAK PDRM
  • Kenaikan gaji tahunan kakitangan awam bermula 1 Julai 2016 boleh dirujuk di Rasionalisasi Perkhidmatan Awam 2016 

Permohonan Jawatan Kosong PDRM Secara Online

Cara Buat Permohonan Jawatan Polis DiRaja Malaysia Secara Online

  • Daftar Pekerjaan Di Perkhidmatan Awam (SPA 8i) Secara Online :- Layari Pendaftaran Pekerjaan SPA8i dan ikut langkah-langkah yang diberi
    Pemohon dinasihatkan merujuk kepada Panduan Pengguna untuk lebih memahami bagaimana proses pendaftaran dapat dilakukan tanpa masalah  
Rujuk Soalan Lazim SPA Pendaftaran di FAQ 
Nak lulus cemerlang Peperiksaan SPA online - Klik Buku Panduan SPA
Permohonan PDRM Secara Online

Syarat-syarat Permohonan

  • Pendaftaran permohonan jawatan kosong adalah sepanjang masa dan hanya diterima melaui online sahaja
  • Sebarang surat menyurat dan penghantaran resume tidak diperlukan
  • Tempoh sah laku permohonan adalah lima tahun
  • Urusan pengambilan adalah tertakluk kepada kekosongan jawatan yang dilaporkan oleh Kementerian/Jabatan dan hanya calon yang berjaya akan dipanggil temuduga
Untuk maklumat jawatan di Suruhanjaya Pasukan Polis seperti Inspektor, Sarjan dan Konstabel, syarat lantikan dan deskripsi tugas, pemohon boleh klik Di Suruhanjaya Pasukan Polis. Ianya akan memaparkan senarai jawatan sertakan maklumat terperinci mengenai tugas, kelayakan dan gaji permulaan untuk setiap jawatan.

Pengambilan Jawatan Kosong PDRM Terkini

Dikongsikan dari FB PDRM pada 27 Januari 2016 memaklumkan yang PDRM akan mengadakan Eksesais pengambilan bagi Jawatan Konstabel Wanita dan Konstabel sokongan (Lelaki/ Wanita) bermula 1 Februari hingga 1 Mac 2016.

Calon-calon yang telah mendaftar melalui Sistem SPA bagi tahun 2014/ 2015 layak menghadirkan diri untuk menjalani ujian fizikal sebelum jam 1000 pagi pada tarikh dan di lokasi-lokasi sepertimana yang ditetapkan di Portal Rasmi PDRM di pautan Jawatan Konstabel Februari 2016.


29 Mac 2016 : Semakan status panggilan temuduga PDRM boleh dibuat melalui Sistem Semakan Online (SSO) PDRM bermula 1 April 2016.  

Sesi Temuduga Bagi Eksesais Pengambilan Jawatan Konstabel Sokongan (Lelaki/ Wanita)


  • Tarikh semakan : Bermula 1 APril 2016
  • Applikasi Semakan http://sso.rmp.gov.my/ di Link Semak Pengambilan Jawatan PDRM
  • Sila masukkan No Kad Pengenalan Baru dan klik Butang SEMAK 

Eksesais temuduga ini adalah bagi calon-calon yang telah menjalani ujian fizikal bermula dari 1 Februari sehingga 8 Mac 2016 yang lepas. Sebarang pertanyaan lanjut boleh hubungi Unit Pengambilan PDRM di talian 03-2266 8349 / 8350 / 8351.
  
Selamat memohon semoga anda berjaya mencapai cita-cita menjadi seorang Polis.

{ 27 comments.. read them below or add one }

Farah Waheda Wahid Farah Waheda Wahid 09 April, 2015
ha siapa siapa nak jadi polis tu sila cepat...
Miera Man Miera Man 11 September, 2015

Saya haza nur amira , saya teringin jdi polis , boleh tak bantu saya tok cara memohon polis ?? KAlau boleh akk boleh wasap saya 0177605263
Tanpa Nama Tanpa Nama 15 Disember, 2015
Salam, Nama saya Thamiel Arashiey...
umur is 19 tahun, saya sangat berminat untuk menjadi anggota PDRM
Tolong ajar saya bagaimana harus saya mendaftar diri saya ...
Tanpa Nama Tanpa Nama 17 Disember, 2015
BOLEY WSP 0193415939

Unknown Unknown 27 Disember, 2015
Assalamualaikum , saya nur azira bt ahamad kamasah, ingin memasuki sebagai anggota polis, boly ajar kan sy, apa pon wasap sy 0197936478
Tanpa Nama Tanpa Nama 28 Disember, 2015
Saya berminat untk jadi anggota polis tapi saya ade PMR je konstebel sokongan lepas tak?tolong info melalui whatssap
Saya 0139307936
Tanpa Nama Tanpa Nama 07 Januari, 2016
Macam mane sye nak memohon polis??boley ajak tak??ni whatsapp. 0174970451
Mon Punk Mon Punk 09 Januari, 2016
Saya pun nak jadi polis. .macam mana cara memohon.?tolong info kalau boleh bantu. .whatsapp 0128105968
Tanpa Nama Tanpa Nama 09 Januari, 2016
Sya pun nak jadi polis juga...sya sangat berminat utk menjadi polis...tapi baru sya habis SPM sya...tunggu utk result skrg.Tolong bantu sya...01126290237 watsup me !!!!
student in work student in work 11 Januari, 2016
asalamualaikum,sy skrg tgh ambik ijazah dlm bidg sains umo 19...smbil tuh sy join palapes airforce...sy dh lma bcita2 nk jd polis..sy just nk tnya..lpas dftr kt spa8?nk tggu brpe lma erk kna approved?then dorg akn email ker klo dh dpt?
if korg tau..just email me meyzahruel1077@gmail.com
Unknown Unknown 11 Januari, 2016
Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada Tuan/Puan yang sedang berkhidmat dalam jawatan PDRM. Saya sudah mendaftar jawatan Polis melalui www.spa.gov . Saya sangat berminat untuk menjadi seorang anggota polis. Saya harap Tuan/Puan meluluskan permohonan saya untuk menghadiri temuduga Polis Diraja dalam masa terdekat ini. No ic : 970822126639. Terima Kasih
Fadzli Hassan Fadzli Hassan 27 Januari, 2016
assalamualaikum saya fadzli .nk mintak tlg boleh tlg bantu saya .saya mahu jadi anggota polis tp x tahu caranya mcm mana nk mohon
.0124680540 boleh wasap saya.
fatihah nurul fatihah nurul 03 Februari, 2016
saye berminat menjadi seorang angota polis harap pemohanan ini di terima
shaz'wani shafe'i shaz'wani shafe'i 17 Februari, 2016
Sesiapa tahu bila result utk pngmbilan konstabel kluar? Yg dah tmu duga ujian fizikal hujung tahun 2015? Anyone tahu, blh whatsapp sy di 0169376442. TQ
RolLeS DiDaN RolLeS DiDaN 06 Mac, 2016
selamat petg . sesiapa bole bantu saya macam mana mau memohon polis . saya telah register d borang spa 8 melalui on9 . sekarang saya harus tunggu panggilan atau apa? telefon saya atau whatsapp "+60107775378"
Corene Claire Corene Claire 27 April, 2016
Saya ada mengikuti temuduga konstabel wanita pd 25/2/2016 aritu. Lulus ujian fizikal. Masalah saya skarang ialah mcm mna nk tau kita lulus utk temuduga yg seterusnya? Saya slalu semak SSO pdrm,jawapan dia rekod tak ditemui.Macam mna tu? Lulus/tidak pon saya x tau. Mohon beri penjelasan.TQ.
Rossa Calla Rossa Calla 27 April, 2016
Cuba rujuk di http://www.panduanmalaysia.com/2015/12/semakan-status-permohonan-pdrm-polis-online.html
Da_aqish 98 Da_aqish 98 28 Mei, 2016
Asalammualaikum macam mane nk daftar polis pdrm ??
yap ashraf yap ashraf 01 Julai, 2016
PDRM
Saya nak muhammad Ashraf sekarang aktif sebagai anggota di Balai selayang sebagai polis simpanan ..saya nak terus serap sebagai regular tapi saya tak tahu nak mengisi spa...
Saya cume nak jadi macam ayah saya... ayah lanskopral di gombak..
Mintak jasa baik yg boleh bantu saya untuk semua nj
0176657784
Tanpa Nama Tanpa Nama 12 Julai, 2016
Saya pun nak jadi polis. .macam mana cara memohon.?tolong info kalau boleh bantu. .whatsapp 0104653174
Tanpa Nama Tanpa Nama 01 Ogos, 2016
saya sngat berminat untuk menjadi salah seorang anggota polis dari bangku sekolah lagi... saya juga juga pernah menyertai seni mempertahankan diri sebagai persediaan.. saya juga ada menyertai kem2x yang diadakan di luar sekolah.. harap ada yang sudi membantu.. dengan lebih lanjutboleh hubungi saya Nur Hamizah (0174757470)
Unknown Unknown 18 Ogos, 2016
Saya berminat menjadi salah saorg anggota polis tpi sya x thu cara nk memohon. NORALIFIZHAN BIN JOHARI ..
0137639893
Unknown Unknown 03 September, 2016
Assalammualaikum saya ada 1 masalah dengan log in masuk untuk semak status pengambilan... saya lupa password. Bila saya tekan forget password dan saya isi yg di ingin kn dia ckap tidak sepadan.. walhal saya bagi kenyataan betul.. boleh tolong saya mcm mna nk semak status permohonan saya itu?
O Bert O Bert 13 Oktober, 2016
Layak x seorang bekas anggota tentera yg mnamatkan perkhidmatan secara sukarela menyertai PDRM?
Mohd Zaki Mohd Zaki 15 Oktober, 2016
sy sdg berkhidmat dlm angkatan tentera,bole bantu x mcm mana nak tuka jabatan ke pdrm???sape bole bantu wasap sy 0143731777